bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
activiteit | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fietsparkeren | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 |
Parkeergarages | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | ||||
Uitvoering garageparkeren | 2,5 | 9,4 | 2,3 | 9,6 | 2,4 | 9,7 | 2,4 | 9,7 |
Uitvoering straatparkeren | 1,6 | 4,8 | 1,6 | 5,0 | 1,6 | 5,0 | 1,6 | 4,9 |
Toezicht en handhaving parkeren | 1,0 | 1,1 | 0,8 | 1,3 | 0,8 | 1,2 | 0,6 | 1,1 |
Overige uitvoeringskosten | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
totaal | 10,5 | 15,4 | 10,1 | 15,9 | 10,2 | 16,0 | 10,1 | 15,7 |
Fietsparkeren
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
g.inkoop en overig | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
n.overige baten | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
o.rente | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
p.afschrijving | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
q.onderhoudsvoorz. | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
v.algemene kosten | 0,4 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | ||||
totaal | 0,5 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 |
Om fietsgebruik te stimuleren zijn er diverse fietsparkeervoorzieningen in de stad. De kosten bestaan voornamelijk uit het beheren en exploiteren van de stallingen. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Onze stallingen zijn gratis en bewaakt. De kosten zijn beïnvloedbaar door gratis en bewaakt fietsenstallen te heroverwegen. |
---|
Parkeergarages
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | ||||
e.beheer | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | ||||
g.inkoop en overig | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | ||||
l.belasting | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | ||||
o.rente | 0,7 | 0,7 | 0,7 | 0,7 | ||||
p.afschrijving | 1,3 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | ||||
q.onderhoudsvoorz. | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | ||||
v.algemene kosten | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | ||||
totaal | 4,6 | 0,0 | 4,6 | 0,0 | 4,6 | 0,0 | 4,6 | 0,0 |
Dit budget is voor het in stand houden van onze parkeergarages |
---|
Beïnvloedbaarheid
De beïnvloedbaarheid is gering en zit met name in het optimaliseren of versoberen van het onderhoudsniveau. |
---|
Uitvoering garageparkeren
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
e.beheer | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | ||||
g.inkoop en overig | 1,4 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | ||||
h.doorbelasting | 0,0 | -0,1 | 0,0 | 0,0 | ||||
l.belasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
n.overige baten | 9,4 | 9,6 | 9,7 | 9,7 | ||||
o.rente | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | ||||
p.afschrijving | 0,3 | 0,4 | 0,3 | 0,3 | ||||
totaal | 2,5 | 9,4 | 2,3 | 9,6 | 2,4 | 9,7 | 2,4 | 9,7 |
Dit budget is bestemd voor het beheren en exploiteren van de parkeergarages. Hieronder vallen de gebruikerslasten en de inkomsten van het garageparkeren. |
---|
Beïnvloedbaarheid
De kosten zijn gebaseerd op het in stand houden van de voorziening op een sober en doelmatig niveau en beperkt beïnvloedbaar. Opbrengsten kunnen we beïnvloeden door tariefmaatregelen. |
---|
Uitvoering straatparkeren
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | ||||
e.beheer | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
g.inkoop en overig | 0,7 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | ||||
h.doorbelasting | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
l.belasting | 4,2 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | ||||
n.overige baten | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,4 | ||||
o.rente | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
p.afschrijving | 0,3 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | ||||
v.algemene kosten | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | ||||
totaal | 1,6 | 4,8 | 1,6 | 5,0 | 1,6 | 5,0 | 1,6 | 4,9 |
Het budget wordt ingezet voor het beheren en exploiteren van parkeerplaatsen op straat. Hiertegenover staan de inkomsten van straatparkeren. |
---|
Beïnvloedbaarheid
De hoogte van de inkomsten kan worden beïnvloedt door tariefmaatregelen |
---|
Toezicht en handhaving parkeren
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
l.belasting | 1,1 | 1,3 | 1,2 | 1,1 | ||||
v.algemene kosten | 1,0 | 0,8 | 0,8 | 0,6 | ||||
totaal | 1,0 | 1,1 | 0,8 | 1,3 | 0,8 | 1,2 | 0,6 | 1,1 |
Van dit budget worden controles uitgevoerd om na te gaan of mensen wel betalen voor het gebruikmaken van een straatparkeerplek. Tegenover de kosten staan de opbrengsten uit naheffingen aan mensen die onbetaald hebben geparkeerd. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Controle op betaald parkeren is niet verplicht, maar het is wel een randvoorwaarde om inkomsten van betaald parkeren te realiseren. Toezicht en handhaving op parkeren kan worden uitbesteed aan incassobureaus en gecertificeerde parkeercontroleurs, als dit tot kostenbesparing zou leiden. Dit is wel in tegenspraak met de beleidsuitgangspunten aangaande integrale handhaving. |
---|
Overige uitvoeringskosten
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
e.beheer | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
g.inkoop en overig | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
l.belasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
q.onderhoudsvoorz. | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
totaal | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 |
Het gaat hierbij om kosten die niet specifiek aan betaald parkeren kunnen worden toegerekend. hieronder vallen invalide parkeren en de parkeergarages in Almere Haven. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Bezuinigen op deze kosten heeft impact op de parkeervoorzieningen. Mede gelet op de omvang van de lasten zullen dergelijke bezuinigingen niet veel opbrengsten. |
---|