bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
activiteit | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Apparaatskosten | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | ||||
Exploitatie Busvervoer | 13,8 | 13,8 | 13,9 | 13,9 | 15,6 | 15,6 | 16,0 | 16,0 |
Openbaar Vervoer | 1,4 | 1,4 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Meerjarig infrastructuur programma | 1,1 | 1,0 | 2,0 | 1,0 | 2,0 | 1,2 | 2,0 | 1,2 |
Overig beleid mobiliteit | 0,6 | 0,3 | 0,6 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | ||
totaal | 17,4 | 16,5 | 17,9 | 16,1 | 19,2 | 17,5 | 19,6 | 18,0 |
Apparaatskosten
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,5 | 0,5 | 0,6 | 0,6 | ||||
h.doorbelasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
totaal | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 | 0,6 | 0,0 |
Deze kosten worden onder andere gemaakt voor de bepaling van beleid met betrekking tot ruimtelijke inrichting en verkeersstromen, advisering en de uitvoering van regionale overeenkomsten. |
---|
Beïnvloedbaarheid
De kosten voor bepaling van beleid zijn gebonden aan wettelijke taken en daarom beperkt te beïnvloeden. Dit geldt ook voor de taken in relatie tot verkeer en vervoer. De ruimte om mensen hiervoor efficiënter in te zetten is zeer beperkt, ook in het licht van de groei van de stad. |
---|
Exploitatie Busvervoer
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 13,8 | 13,9 | 15,6 | 16,0 | ||||
k.subsidieontvangst | 13,8 | 13,9 | 15,6 | 16,0 | ||||
totaal | 13,8 | 13,8 | 13,9 | 13,9 | 15,6 | 15,6 | 16,0 | 16,0 |
Voor het openbaar vervoer ontvangt de gemeente een provinciale uitkering. Dit budget gaat naar Keolis voor het uitvoeren van stad- en streekvervoer. Over de besteding van het geld worden afspraken gemaakt en aan de hand hiervan wordt het budget vrijgegeven. |
---|
Beïnvloedbaarheid
De brede doeluitkering van de provincie moet specifiek aan openbaar vervoer worden besteed. Hierbinnen bestaat enige bestedingsvrijheid, maar het is niet beïnvloedbaar. |
---|
Openbaar Vervoer
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
b.inhuur | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | ||||
g.inkoop en overig | 0,5 | |||||||
h.doorbelasting | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
k.subsidieontvangst | 1,4 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | ||||
v.algemene kosten | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
totaal | 1,4 | 1,4 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Een deel van de uitkering die we van de Provincie ontvangen voor openbaar vervoer gaat bijvoorbeeld naar adviezen met betrekking tot de busvervoer concessie en kleine maatregelen met betrekking tot de infrastructuur. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Voor dit deel geldt hetzelfde als voor het overige deel van de brede doeluitkering van de provincie: dit moet specifiek aan openbaar vervoer worden besteed. Hierbinnen bestaat enige bestedingsvrijheid, maar het is niet beïnvloedbaar. |
---|
Meerjarig infrastructuur programma
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
n.overige baten | 0,1 | 0,1 | ||||||
o.rente | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | ||||
p.afschrijving | 0,7 | 0,7 | 0,7 | 0,7 | ||||
t.reserve | 0,9 | 0,9 | 0,9 | |||||
u.kap. reserve | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||||
totaal | 1,1 | 1,0 | 2,0 | 1,0 | 2,0 | 1,2 | 2,0 | 1,2 |
Het MIPA is het afwegingskader en meerjarenprogramma voor de infrastructurele projecten. Hieronder vallen onder andere de afspraken met het Rijk over stedelijke bereikbaarheid, aanleg van busbanen en infrastructurele aanpassingen voor fiets en auto. Het MIPA dient aan te sluiten op de Mobiliteitsvisie. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Het programma wordt gedekt uit de reserve, grondexploitatie, beheerbudget openbare ruimte en externe cofinanciering (vooral Provincie). In het jaarprogramma worden inhoudelijke keuzes gemaakt. De reservemiddelen zijn afweegbaar, maar tegelijkertijd als cofinanciering benodigd. |
---|
Overig beleid mobiliteit
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
g.inkoop en overig | 0,0 | |||||||
k.subsidieontvangst | 0,3 | 0,3 | ||||||
v.algemene kosten | 0,4 | 0,4 | 0,1 | 0,1 | ||||
totaal | 0,6 | 0,3 | 0,6 | 0,3 | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 |
Dit dient voor beleidsontwikkeling op gebied van lokaal en regionaal vervoer. Zo wordt hieruit geput voor ontwikkeling van de nieuwe mobiliteitsvisie. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Dit budget is volledig beïnvloedbaar. |
---|