bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
activiteit | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Publieke jeugdgezondheidszorg | 9,3 | 9,4 | 9,4 | 9,4 | ||||
Toegang en coördinatie | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
Jeugdwelzijn en -preventie | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,7 | ||||
Gezond in de stad | 0,4 | 0,1 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,4 | ||
Apparaatskosten | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
totaal | 11,8 | 0,1 | 11,9 | 0,0 | 11,9 | 0,0 | 11,9 | 0,0 |
Publieke jeugdgezondheidszorg
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 9,3 | 9,4 | 9,4 | 9,4 | ||||
totaal | 9,3 | 0,0 | 9,4 | 0,0 | 9,4 | 0,0 | 9,4 | 0,0 |
Dit zijn taken die de jeugdgezondheidszorg (JGZ) uitvoert onder de wet publieke gezondheid, zoals
|
---|
Beïnvloedbaarheid
De gemeente is onder de wet publieke gezondheid verantwoordelijk voor uitvoering van de jeugdgezondheidszorg. Het budget is daarom nauwelijks beïnvloedbaar. |
---|
Toegang en coördinatie
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
f.uitkeringen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
totaal | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 | 0,2 | 0,0 |
Dit betreft de kosten die de GGD maakt voor de brandpuntfunctionaris en proces coördinatoren gezinshulp. Tevens is de brandpuntfunctionaris voorzitter van de Almeerse jeugdbeschermingstafel. |
---|
Beïnvloedbaarheid
Dit betreft eigen beleid en is volledig beïnvloedbaar. |
---|
Jeugdwelzijn en -preventie
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 1,6 | 1,6 | 1,6 | 1,5 | ||||
g.inkoop en overig | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||
v.algemene kosten | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
totaal | 1,8 | 0,0 | 1,8 | 0,0 | 1,8 | 0,0 | 1,7 | 0,0 |
Dit zijn activiteiten om specialistische jeugdzorg te voorkomen. Dit noemen we preventie. Het gaat om coalitie kansrijke start en opvoeden doen we samen. Ook zijn het activiteiten die Humanitas voor gezinnen en jongeren uitvoert, zoals Match, gezin en verlies en jongerenparticipatie |
---|
Beïnvloedbaarheid
De activiteiten zijn eigen beleid en volledig beïnvloedbaar. De activiteiten zijn wel gericht op het voorkomen van specialistische jeugdzorg. |
---|
Gezond in de stad
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
c.subsidie | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
k.subsidieontvangst | 0,1 | 0,0 | ||||||
v.algemene kosten | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||||
totaal | 0,4 | 0,1 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 |
Het nationale programma Gezond in de stad (GIDS) stimuleert de opzet van een lokale, integrale aanpak van gezondheidsachterstanden. |
---|
Beïnvloedbaarheid
De kosten zijn op het moment beperkt beïnvloedbaar omdat de gemeente aan dit landelijk programma mee doet. |
---|
Apparaatskosten
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||
lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | |
a.loon | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||||
totaal | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Dit zijn personeelskosten voor deze taken |
---|
Beïnvloedbaarheid
De omvang van de personeelskosten hangt samen met de taak |
---|